Wednesday, June 6, 2012

Solat Hajat & bbQ



Alhamdulillah...semuanya hadir tanpa mengelat!!!!
inilah baru dikatakan sepakat membawa berkat....




 kereta kedua yang check-in villa opah selepas kereta ayah chik...
pukul 5pagi hoke bertolak dari Taiping semata-mata nak kejar sesi menjala...
tu pon mujurr tak dapat pegi sebab Achik Ano dah buat bantahan secara menjeling...
muahahahahahahah....



di-ikuti oleh Mr .B kepunyaan Cik Mynn...



memandangkan pagi tu masih ramai lagi yang blom check-in...
para peserta yang ada bolehlah melelapkan mata dulu...



hubby & wifey...
U tido pandang I....I tido pandang U..
kelasss......



lone rangers.....



uikss...si Molek...??
ko pon nak masuk korum ker?





masuk aje waktu tengah hari...
cengginilah keadaan di villa opah & atok...





 sesi check-in bilik...walau balik semalam ajer...
muatan baju tetapppp hebat!!





 sebahagian yang dapat parking VVIP dalam kawasan villa...
yang lain...sila park tepi jalan ye...





dan tak ketinggalan....





 acara padang bola sepak yang tak cukup keluasan...
redha ajelah opah tengok pokok bunga dia abes patah dikerjakan dek cucu-cucunya....





sesi gosippp sepupu-sepapat....




beserta sesi gantungan buaian...port panasss...
laluan berhalang ke dapur nih...





bila dah ramai-ramai nih....
dapat pulak geng menjala balik bawak banyak ikan sungai....





haruslah kita kasik menu ikan sungai bakar...
baru makan sampai menjilat gigi...tak gitu?




sambil-sambil siapkan menu tengah hari....






team memerap bahan-bahan bbQ menjalankan tugas mereka...
errr...tumpang tanya abg..akak...
basuh tangan dulu tak sebelum masuk tangan tu?...
kihkihkih...



sebelum masuk waktu asar...
geng2 bbQ dah turun padang..
kasik bakar arang sumer untuk dapatkan bara api....













opsss...lupa pulak...


ni pokok markisah yang hidup subur kat belakang villa opah..
menumpang kasih tiang tangki air...





opah..bila boleh petik buah nih?...



lepas aje solat asar...
masing-masing turun padang..















team nasi goreng & salad buah....
yummy!!!!



ok..team bbQ pulak..


 port bbQ terpaksa diubah ke bawah atap..
sebab langit dah menunjukkan tanda-tanda nak hujann....
tapi sampai ke malam,..tak jadi hujan..
















 korang tengok..
kemain ramai peminatnya!!!





 bak kata asu...
" Haifa si anak dara yang bermata bolat..berkaki karapip..gerammm!!!"










 wei...rentung dah tu!!!!



 mengambil jawatan tukang belah tempurung kelapa..
atau posing ajer nih?....





 dia yang paling bizi!!




 lain dari yang lain..hahahahahah





 sepupu-sepapat yang kebetulan bercuti semester...
barulah dapat jumpa anak teruna semua nih..





 amboiiii....posing takmo kalah!


























boleh bayangkan tak camne huru-haranya
bahagian dapur villa opah & atok ni bila semua pakat duk dapur...
jemmed terus jalan utama ke dapur luar nih...
terpaksa U-turn ikut jalan dari bilik air semata-mata nak ke dapur luar...





dikala yang dewasa bizi dengan tugasan...
bahagian kanak-kanak jugak ada agenda sendiri....




masih lagik meneruskan acara bola sepak...




sambil yang dekat luar huru-hara sesi memasak..
yang kat dalam rumah pulak buat acara lain....





acara minum petang..
yang mana menu telah di-sponsor oleh abah teman....






yeah..Cik Mynn posing gegurl gitu..kihkihkih




sambil minum petang,..
ada jugak acara sampingan yang lain..





 acara potong kek...






 menyambut harijadi Hariz yang ke 8 tahun..











 uisshh...kemain ramai yang tunggu nak makan kek...
yang pakai tuala pon ada!!





port feveret untuk melepak sambil makan-makan...





selesai sesi bakar-membakar...
masuk pulak part bilik air..memang jenuh rasanya...
3 bilik air + 1 jamban yang ada tu pon tak cukup....
rasanya,..teman mandi 3minit aje kot...
hahahahahahahha....






Alhamdulillah....
solat Maghrib dapat kita semua sempurnakan secara berjemaah....
begitu jugak bacaan Yassin,tahlil,solat hajat & solat Isya'...
syukur semuanya berjalan lancar..
moga amalam kita pada malam tu diterima olehNYA...





bila turun aje kat bawah.....




muka tak sabar masing-masing nak rasa kambing bakar teman..
hakhakhak....






bila atuk kasik signal ajer boleh start makan.....
amik ko....















 muka redha tunggu turn....









oh...i like...i like...i like...










menggunakan pendekatan yang mudah..
kita guna pinggan,mangkuk, cawan polisterin sudah....





dan sesi makan malam tu berakhir dengan perot
yang kenyang dan keras seperti punggung kuali...
kompemlah sesapa yang makan kambing bakar lebih dari 2 keping..
akan berkipass sakan tido malam tu..
hahahahah...teman makan sekeping aje..
tu pon berjenuh nak boleh abes!!!




esok paginya,....




 acara breakfast nasi goreng di-iringi sambal tumis udang bakar....




sekian ajelah ulasan panjang dari teman sempena sesi bbQ kita pada hujung minggu yang lepas...
harap semua puas hati ye..kalo tak puas hati,..den tak kisah!
hahahahahahha.....
hutang entry lain akan menyusul kemudian...
tak boleh janji bila...tapi pasti ado!








4 comments:

Jazmin 하스민 said...

menarik entry ko kali ni.... smpi demam2 nk buat entry ni. arigato!

Nini D.. said...

aku debik ko kang..hahaha

miloais milo said...

perghhhhhhhhhh!~ puas hati iols baca dan tengok gambo!

izla said...

wahh bestnya dapat kumpul macam ni. rumah pon luas... suka suka!!